marathon semi final

kan aku ada kuarkan n3 marathon. alhamdulillah dengan berkat bulan yang mulia marathon yang dilakukan dengan gigih sekali memberi impak yang begitu berkesan sekali.. kali ni marahon semi final aku buat kuih raya.. final belum lagi tau.. sebab final nak sambung esok pulak..
kalaulah esok yang final.. mana tau ada lagi nak tambah2 lagi kuih raya.. tak jadilah esok finalkan.. hehehe..

walaupun namanya marathon tapi kuih yang sempat buat empat jenis je kuih.. sebab kuih raya ni kitorang share lima orang adek beradik..
jadi satu jenis kuih tu dah kene buat empat atau lima kali adun.. letih ooo orang yang mengadun kuih tu.. aku tak letih sangatlah sebab aku dok depan oven je.. sebab apa aku dok depan oven sebab sambil aku perpanas-panasan aku boleh tambah tenaga tau.. almaklumlah penyakit perempuan..   kalau orang yang pose dok depan oven kang maunye hancur pose diorang hari tu..

korang tengoklah kuih aku yang tak berapa lawa ni ye.. tapi yang penting hasil tangan kitorang adek beradik.. 
 tart yang belum dibakar.. herot-herot rupa tart tu kan..

tart yang dah siap dibakar.. huhuhu.. ada sedikit kehitaman pulak.... akulah tu leka..

kuih makmur yang sedang dibakar.. aman makmur je kuih tu dok kat dalam oven..

kuih yang dah siap disalut gula.. sedap sekali...

bahulu 1st trial.. ingat nak bakar guna oven je.. tapi tak jadi pulak
kene masak guna arang jugaklah diatasnya...

 ni bahulu yang dimasak mengunakan arang diatasnya.. nak masak atas bawah guna arang tak sangup pulak.. panas leting..
kang terbabor pose masing2.. pulak..

ada lagi satu jenis kuih aku lupa nak snap.. nama kuih tu pun tak ingat sebab 1st time buat..
nanti kalau aku nak buat n3 marathon final aku masukkanla kuih tu..

ok setakat tu saje marathon semi final ni keudara..
selamat berpuasa..




10 comments:

  1. bestnya kalo buat marathon camni, mesti best, dpt le buat byk kuih ckit, saya ni main tunjuk2 ajelah

    ReplyDelete
  2. betul-betul punya marathon cam ni.akak suka biskut makmur tu.tahun ni tak buat kot.

    ReplyDelete
  3. zai sama ngan mamasyaza...kuih tunjuk aje...balik kampung mintak ngan mak..bilalah nak buat sendiri yerk...

    ReplyDelete
  4. Hebat punya marathon ko ni Kebaya oiii....ghajin banget ni...

    ReplyDelete
  5. rajinye kak....mcm2 biskut raye akak buat hah....tang biskut makmur tu lieya teruja tu....dah le biskut tu sedap...letak jek kat mulut..pastu nanti cair gitu...ermm sedapnye kak oiiiii heheeheh

    ReplyDelete
  6. ya allah rajinnyer.. byk tu kuih2 nyer.. sedap nyer biskut makmur tu...

    ReplyDelete
  7. rajinyer...kak ana kuih tunjuk jer hehehehe

    ReplyDelete
  8. Banyaknyaa wat kuih.. meriah laa raya yer..tahun nie.. :)

    ReplyDelete
  9. aku penah buat kuih bahulu bakar atas bwh tu..tlg mak ar..dri pukul telur nk kasi kembang..smpi bakar membakar..confirm posa aku barai..hahaha..x tahan betul..

    ReplyDelete
  10. wah dah start dah godek2 kuih raya

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...