penat wei..

Salam dan selamat pagi..
aku sejak dua menjak ni memang takder cerita yang hendak dikongsi bersama..
lagipun sibuk mengtransferkan barang untuk pindah rumah..
rumah yang aku nak beli tu aku terpaksa batalkan..
sebab banyak no problemnyer.. proses yang simple telah menjadi rumit..
jadinya daripada aku dok kat rumah tu bayar kat owner bulan2 serupa macam menyewa 
baik aku pindah je dari rumah tu..
lagipun condition rumah tu tak berapa eloklah.. paip air jiran sebelah bocor air masuk lak kat ruang tamu rumah tu..
huh.. tensi.. balik keje nak kene mengemop lantai rumah pulak.. padahal awal pagi dah kemas..
aku dah cakap kat jiran sebelah tapi dia buat dekkkkkk... je... dah setahun dua bulan aku duduk kat rumah..
selama tu jugaklah aku mengalami keadaan macam tu..
dan akhirnya di bulan November ni tahap kesabaran aku dah sampai ke penhujung..
jadi aku ambil pilihan yang lain dan terpaksa berpindah dari rumah yang aku nak beli tu..
walaupun Loan Bank aku dah lulus.. aku dah tak larat wei... 
sedih memang sedih sebab loan aku dah lulus.. tapi nak buat macam mana.. 
dengan keadaan rumah yang macam tu.. 
nasib baik dah ada rumah sendiri tapi jauh dari tempat keje pulak..
terpaksalah aku sewa rumah yang dekat sikit dengan tempat keje ni..
huh.. kecewa hati ku..

setakat ni itu saje luahan hatiku..
nanti rumah yang bakal akan aku duduki dah siap kemas2 nanti aku tepek gambar bagi korang tengok ye..

13 comments:

  1. ngko nak pedajal jiran sebelah tu tak???... hehehe... nko kasi pecah terus je dinding yg bocor tu... biar padan muke dia... hahaha...
    eh... apsal aku ada tanduk hari nih... eh...eh...

    ReplyDelete
  2. ape bengap sgt jiran tu, tak prihatin langsung, pentingkan diri sendri. patutnya daripada aishah pindah, dia yg patut pindah.

    wah suka suki je.

    ReplyDelete
  3. berpindah randah memang memenatkan.. sape yg dah 25 kali pindah memang taulah betapa penatnya... ;p

    ReplyDelete
  4. tkape kak, yg penting akak punye loan tu tak deduct lagi tuk umah tu...loan yg lulus tu leh gune tuk cari umah lain...dari beli umah yg mcm tu, baik cari yg lain...kang akak plak yg penat badan dok keje mengemop jek, kite ni nak beli umah biar elok n selesa kak...ni penat2 kita nanti buat ape...

    sabar kak yeak, harap jek dugaan yg sementara..cewah...

    ReplyDelete
  5. aduhh mmg tensen kan if mcm tu..jenuh la nk mengemop lantai ari2 kan...bagus tu pindah je...

    ReplyDelete
  6. klu akak pon bengang klu dpt jiran gitu... tp nak pindah tuh tak daya tau... fenatttt....

    ReplyDelete
  7. pindah mana pulak nie? ke area situ gak?

    ReplyDelete
  8. memang tak suka dpt jiran gini...
    soh je dia dok bungalow...
    boleh le buat sesuka hati tak menyusahkan jiran tetangga...

    lebih baik u cancel beli skarang dari later..
    takut kang lagi melarat paip pecah tu lagi naya...
    loan tu leh guna utk rumah lain sis..

    ReplyDelete
  9. ish kalau mcm tu mmg bagus la x beli rumah tu..menyusah kan kita je..smpai bila kan...hari2 nak pegang batang mop..
    huh...ada jugak org mcm tu kan...x reti bahasa...

    ReplyDelete
  10. ape punya jiran dah.....tak apelah bila dah pindah rumah baru nanti settlelah masalah

    ReplyDelete
  11. penattttnye nak pindah2 ni..sbb saya dah rasa..

    nak packing masuk dlm kotak 1 hal..nak mengemasnye balik 1 hal..mau ambik mase berbulan2 kemas umah tak siap2..huhu!

    ReplyDelete
  12. xpe sis..biar lambat dpt rumah..asal puashati..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...