Campur Aduk sekali...

Salam... 

Lamanya tak bersiaran.. herm.. macam mana nak bersiaran kan. Badan aku dah lembik macam lempeng dah. melepek je kat rumah.. Pergh.. Awal tahun je aku dah dapat 2 hari mc.. tengok dari record mc ni aku rasa tahun ni mesti aku terlebih mc rasanya. hadoi... tak leh jadi betullah. Awal tahun ni memacam penyakit datang. Rumah aku je satu family kena virus batuk-batuk + selsema + demam melampau. Nasib baiklah aku sorang je tak kena batuk-batuk tu. Cuma dapat selsema + demam melampau je. Kalaulah dapat penyakit batuk-batuk sekali maulah aku pitam.. Sakit pingang ooo.. asyik menahan batuk je. adoi.

Tengok ada dua mc.. Satu dari panel satu dari HTAR.. Sebab apa dapat lagi satu MC dari HTAR. Malam tu aku rasa perut aku mengeras dan aku asyiklah munta-muntah2.. Sebab tak boleh tahan malam tu jugak dalam jam 11.30 mlm aku pergi HTAR. malam tu jugak doc masukkan air, suntik antibiotic dan makan ubat gastric.
 Masa ni kat wad kecemasan.. doc suruh baring sambil tunggu air tu habis... habis je cecepat aku pergi balik bilik doctor..

 Sekali kat rumah si uzair pulak tak sihat.. adoi.. cabaran betullah.. nasib doc tak tahan aku masuk wad. Atas sebab2 tertentu.. sebab tu nanti lain kalilah citer ye.. hehehe..

 Dalam masa yang sama.. uzrei pun tak sihat jugak.. esoknya bergegas pulak bawa dua badik ni pergi clinic.. mula2 aku ingat si uzrei ni semput.. sebab bila dia bernafas macam ada bunyi je. Tapi doc cakap tu sebab hidung dia sumbat je..

Bila tekak dah kembali beransur sihat.. kebetulan ada tutti-frutti baru buka kat bukit tinggi.. berhadapan dengan Jusco.. Dah bosan memerap kat rumah.. Petang semalam ajaklak anak buah aku dan adik aku g makan tutti frutti.. buat penyegar tekak.. hehehe.. alasan... bukan buat penambah sakit ke...

Psst : Januari yang betul2 mencabarlah.


19 comments:

  1. la siann cik ratu ngan famili sakit 3 serangkai yer...moga sembuh sepenuhnya yer...

    dh boleh mkn aiskrem tu kira dah ok la tu..haha

    ReplyDelete
  2. alahai...awal2 tahun dah sakit2 ye...
    smoga lepas2 nie takde lah sakit2 dah...

    ReplyDelete
  3. TF mmg selalu jd ubat sy bile sy sakit..haha..mujarab :p

    ReplyDelete
  4. skrg musim sakit agaknya. saya pon tengah sakit tekak, batuk2. tp bedal jugak eskrem.hehehee

    ReplyDelete
  5. owh kite pon sakit awal tahun..semoga semua cepat sembuh ye kak..opss dah sembuh dah pon yaa...hehehe

    ReplyDelete
  6. semoga semuanya selamat ye...

    eemm...bab2 mkn aiskrem ni i pun suka juga...

    ReplyDelete
  7. cilakak lu ratu kebaya, patutlah tadi cite pasal tutu teputi rupanya dah sampai sini, ini tak boleh jadik.

    ReplyDelete
  8. kesian ngan uols sekeluarga...
    moga cepat sembuh ye...

    ReplyDelete
  9. alahai ....kisahnyeeee...akak sakit rupenye....ngeri lieya tgk tangan brcucuk2 bagai tu kak....musim kot kan...sian akak...hope akak terus sihat kak yeak....

    alah akak ni kejam...bikin org tliur jek nie...lieya takpenah rase pun tutti fruitti ni kak...sedangkan dekat jek ngan umah hah ....nak cube laaa....

    ReplyDelete
  10. sian ko kebaya...Dugaan awal thn..terima jer lah

    ReplyDelete
  11. kalau tak sihat mmg apa pun takble kan.anak2 pun sian gak kalau kite pun tak sihat skali...

    ReplyDelete
  12. rehat la k... huuu..=)

    jom baca sekejp..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/berkata-dengan-lemah-lembut.html

    ReplyDelete
  13. moga aishah sekeluarga cepat sembuh....

    ReplyDelete
  14. Baru nak sembuh dah menala tutt-frutti. Yg penting 2 hero tu kena betul-betul sembuh RK...

    ReplyDelete
  15. Sama laa masuk tahun baru..jerk.. sakit pun menjelma.. sabo je la..kan.. :)

    ReplyDelete
  16. itu la kak...skang ni penyakit banyak...sana sini org sakit...
    dpt ubat tutti fruti tu baik la sakit tu kot...hehe

    ReplyDelete
  17. Harap Februari depan segalanya kembali seperti sedia kala... take care :)

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...