syoknya... Tapi kaki lak bermasalah.. huhuhu

Salam... 

aah... bantailah tajuk apa pun.. dah tak tahu nak letak tajuk apa dah... macam2 hari update lakkan sampai tajuk pun dah tak reti nak buat apa dah..

Kejap update kejap takkan... takper abaikan... blog sendiri, sendiri rasa kesepian.. hehehe.. Hari ni adalah sangat happy.. sebabnya kat rumah kakak aku ada baby baru lahir.. Bukan baby aku ye.. aku lambat lagi.. adalah lagi dua bulan... Walaupun hari ni keje.. tapi hati dok teringat kat rumah je.. yelah ada baby comel.. hidung mancung lagi.. Wah.. aku yang overkan...

Sebenarnya.. baby ni anak buah aku yang punya.. dia baru dapat.. bukan baru melahirkan ye.. ada sepasang suami isteri ni bagi kat dia... Sebab ada masalah-masalah yang tak dapat dielakkan... Anak buah aku ni lak dah dekat 10 pasangan nak bagi baby kat dia.. tapi asyiklah tak jadinya.. Ada tu siap dah prepare segalanya tapi takder nampak baby tu.. Tapi kali ni Alhamdulillah dapat jugak baby.. 

Lagipun anak buah aku ni dah 8 tahun berkahwin tapi belum ada rezeki dapat anak lagi.. Selalu memberi kasih sayang kat anak-anak buah and anak-anak aku je.. Ada gak dia minta anak aku.. hehehe.. tapi manalah aku sanggup nak bagi anak akukan.. huhuhu.. mau meroyan lak aku nanti... Manalah tau ada baby ni nanti ada pulak rezeki untuk diakan... Manalah tau.. berdoa jelah pada yang esa...

Sebenarnya.. bukan pasal Baby ni yang bermasalah.. yang bermasalah sekarang ni adalah aku.. Aku pun tak tahulah semenjak pregnant ni berat dah menurun tapi aku ada dapat masalah lain pulak.. Dekat tulang punggung aku sampai ke tulang peha sakit sangat.. Sampai nak bangun pun kena slow-slow.. Kalau aku terus je bangun.. merasalah sengalnya... tu oklah lagilah boleh tahan...

Tapi mulai hari ni.. aku dah mula jalan terengkot-engkot (ada ke istilah ni.. blasah jelah ye) tak leh nak laju macam biasa dah.. Nak kena cari tukang urut jugaklah.. tak sanggup aku nak menahan sengalnya bila berjalan... Aku rasa kura-kura lagi laju jalan dari aku... Jangan sampai aku takleh jalan sudah.. nanti sape nak anta aku g keje.. En. suami dahlah keje awal.. jam 5 pg dah pergi site... takkan aku nak suruh dia antar aku jam 5 pagi kat opis lak ye... huhuhu.. tak sanggup... 

Takpun balik karang aku kena cepat-cepat cari tukang urutlah.. korang ada ke pengalaman sakit macam ni masa pregnant... hazabedah betullah.. kekadang tido pun tak selesa.. Mengereng je sebelah kanan.. dok lama pun tak boleh.. berjalan lagilah.. aku tengah runsing ni.. sebab tak selesalah.. mau berat badan aku makin susut pulak.. sebab stress tak leh tido sebab kaki sakit.. eh.. boleh susut lagi ke... ke makin naik.. hehehe

Oklah.. penat dah merapu.. nak cari nama baby pulaklah..

Korang ada tak nama baby yang menarik dan sedap didengar... mehlah share dengan aku..

ok.. babai

8 comments:

  1. mudah-mudahan kan kak...keikhlasan hati die membela anak org lain, Allah kurniakan anak sendiri plak...amin

    lieya dulu pun mase preggy mmg kene kak sakit2 gitu, tapi biasenye bile dah nak dekat due n baby dah engage...rase sakit betul dari celah kengkang tu sampai kat lutut tu...rase nak naik wilcer ajek heheeheh

    ReplyDelete
  2. Mungkin disebabkan kedudukan baby itu ke bawah dan menekan tulang pinggul. Itu yang jadi sakit tu. Kena urut bagi betul kedudukannya.

    ReplyDelete
  3. biasanya kes macam ni doktor suruh bed rest..saya tak penah kena..tapi member office ada yg kena..memang kena cuti panjang sebelum tarikh bersalin sebenar..

    ReplyDelete
  4. harap2 lepas uols urut tu - ok lah kaki uols...
    iols masa pregnant tak penah kena gitu ;P
    take care ye!

    ReplyDelete
  5. aishah, tahniah..huhu sori lambat tahu. beshnya tang pilih nama baby nih.hehehe

    ReplyDelete
  6. Kakak rasa kena cari bidan yg pandai betul-betul mengurut RK. Bimbang juga sebab ada baby kat dalam tu. Tapi kalau dibiar kelak masa bersalin lagi masalah kalau pinggul yg sakit.

    Tinggal 2 bulan tu baik cepatlah RK.

    ReplyDelete
  7. Kalau org2 tua kata sakit kat situ sbb masalah kedudukan bayi kan...tp la ni susah sgt nak cari bidan kg...kat tempat akk ni kebaya cuma wanita2 dari seberang jer yg ada utk mengurut lepas bersalin...

    ReplyDelete
  8. moga Allah murahkan rezeki sebab menjaga anak orang lain..mana tau lepas ni terus ada rezeki sendiri..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...