Opsie bread...

Salam...

Aku hari tu ada tertengok menu kat satu blog ni.. Dia buat opsie bread.. sebenarnya opsie bread ni untuk ahli-ahli yang tengah berdiet.. aku pun tak nak ketingalan merasa jugaklah opsie bread nikan..

 ni yang dah siap di bancuh

Bahan - bahan dia mudah je..
2 biji telur
4 sudu cream cheese
1 sudu cream of tartar

caranya
~ asingkan kuning dan putih telur
~ putar putih telur hinga bila ditelangkup tak jatuh
~ campurkan kuning telur dan cream cheese putar hingga sebati
~ gaul kaup putih telur dan campuran cream cheese.
~ akhir sekali masukkan cream of tartar.

 Rupa selepas siap dimasak.

 Ada lebihan bebola ayam yang aku buat sebelum ni.. aku masak dalam magic pan.

Potong salad hijau sikit..
letak mayo n sos kat tepi..
bolehlah dimakan..

nyum... lembut je opsie bread ni.. rasa dia lemak2 sikit.. sedap..
kalau sejuk lagi sedap.. hehehe..

sekian

babai..



Untuk Arwah mak الفاتح ~ Sariah binti Lanu~


 

4 comments:

  1. ala kakkk..saya takde oven skang ni.. takde versi pemanggang ajaib ke? hahaha..

    ReplyDelete
  2. eh mcm senang je nak buat...bile nak buat ni..haha..tq kak bg resepi :)

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...