Maggi Sempoi..

Salam...

malam bila ntah aku memang malas giler nak masak... anak-anak pulak asyik lah merengek nak makan maggi.. aku memang hadkan makan maggi ni.. kekadang 2 bulan sekali baru aku bagi dorang makan.. Lagipun masa ni anak-anak tekak takder selera sangat nak makan nasi... memasing badan tak sihat.. bila bagi makan nasi memasing makan 1/2 suap je... lepas tu terus tak nak dah.

Punca dari malas dan mengenangkan keinginan anak-anak tu.. jadi layan kan jelah.. maggi sup sempi dari aku ni.. hehehe... takder sayur bagai.. mengikut piawaian tekak anak-anak... malas aku nak letak sayur nanti akhirnya ke cik tongsampah lak... huhu


ni je bahan-bahan nyer.. 
isi ayam potong dadu,
bawang sebiji
bawang putih 2 biji
cili 2 biji
4 peket maggi ayam BIG

cara-cara
panaskan minyak, masukkan bawang, bawang putih, cili api
tumis sampai wangi, masukkan isi ayam. masak sampai empuk.
bila ayam dah empuk masukkan perencah kacau sebati. dan masukkan air secukupnya.
bila air dah mendidih masukkan mee maggi dan masak dalam 3/4 minit.
dah masak bolehlah dihidangkan...

 ni aku punyer.... hehehe
special sikit ada telur..
anak-anak aku kurang sikit nak akan telur...
jadinya ni khas untuk aku sorang jelah...

babai...



Untuk Arwah mak الفاتح ~ Sariah binti Lanu~

4 comments:

  1. Kakcik kalau nak ubahsuai masak megi ni, kakcik tak guna dia punya perencah. Kakcik guna bawang cili segar je... :)

    ReplyDelete
  2. megi kosong skali skala layan memang sodap...
    ni plak ada perencah tambahan,
    memang lagi layyyannnnnn aaaaaa....

    ReplyDelete
  3. dah lama pulak tak makan maggi ayam ni..sesekali pekena sedap jguak...habis satu mangkuk kan

    ReplyDelete
  4. kadang mcm ni pon dh sedap...yg simple2

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...